Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(4)
Wypożyczalnia Filii nr 4
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(4)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(4)
Kłos Joanna
(3)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kazek Beata
(1)
Klonowska-Senderska Iwona
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Małachowska Ewa
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Wintgens Alison
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(2931)
6-8 lat
(1904)
0-5 lat
(1378)
9-13 lat
(1243)
Młodzież
(523)
Logopedzi
(8)
14-17 lat
(271)
Dorośli
(193)
Szkoły wyższe
(123)
Szkoły podstawowe
(79)
Przedszkola
(78)
Nauczanie początkowe
(46)
Rodzice
(39)
18+
(32)
Studenci
(26)
Szkoły średnie
(18)
Prawnicy
(17)
Literatura polska
(15)
Lekarze
(14)
Nauczyciele
(13)
Menedżerowie
(12)
Gimnazja
(10)
Urzędnicy
(10)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(9)
Pracownicy samorządowi
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
Psycholodzy
(7)
Specjaliści ds. kadr
(7)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(6)
Księgowi
(6)
Pedagodzy
(6)
Doradcy podatkowi
(5)
Kosmetolodzy
(5)
Pracodawcy
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Dermatolodzy
(4)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(4)
Literatura francuska
(4)
Przynależność kulturowa
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Adwokaci
(3)
Dietetycy i żywieniowcy
(3)
Dyrektorzy HR
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziennikarze
(3)
Kobieta
(3)
Lekarze rodzinni
(3)
Literatura amerykańska
(3)
Opiekunowie medyczni
(3)
Pediatrzy
(3)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Proza
(3)
Psychiatrzy
(3)
Radcy prawni
(3)
Szkoły ponadgimnazjalne
(3)
14-17
(2)
Bibliotekarze
(2)
Doradcy personalni
(2)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6.
(2)
Lekarze specjaliści
(2)
Licea
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Neurolodzy
(2)
Pielęgniarki
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Pracownicy służby zdrowia
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Ratownicy medyczni
(2)
Szkoła podstawowa
(2)
Szkoły podstawowa
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Technikum
(2)
młodzież
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
0-5
(1)
0-5 la
(1)
12-14 lat
(1)
2-6
(1)
5-10 lat
(1)
5-8 lat
(1)
6-13 lat
(1)
6-8
(1)
8-13 lat
(1)
9-10 lat
(1)
Aplikanci
(1)
Architekci krajobrazu
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bankierzy
(1)
Chorzy
(1)
Dietetycy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy klienta
(1)
Dzieci 0-6
(1)
Dzieci 10-12 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Korekcja mowy
(2)
Logopedia
(2)
Pucio (postać fikcyjna)
(2)
Rodzina
(2)
Wymowa
(2)
Autyzm
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Leczenie
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Narządy zmysłów
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wsie
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Książki dla przedszkolaków
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka dla najmłodszych
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PZWL, 2023. - 257, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci z ASD wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego. Publikacja jest nieocenionym źródłem wiedzy i wsparciem dla lekarzy neurologów, pediatrów, psychiatrów, szerokiego grona diagnostów i terapeutów pracujących z pacjentami z autyzmem oraz studentów medycyny, psychologii, pedagogiki, logopedii, fizjoterapii, jak również kierunków podyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co robi Pucio? / Marta Galewska-Kustra ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, 2018. - [28] strony : ilustracje kolorowe ; 14 cm.
(Uczę się Mówić)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/Dz (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii nr 2
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Filii nr 4
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N /F4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/Dz (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować. „Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych.”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich ??? diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy ??? negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na dwutomową publikację pt. Wieloaspektowość logopedii składają się artykuły logopedów – praktyków i teoretyków. Ujmują one prawidłowy rozwój mowy, jej nabywanie w środowisku bilingwalnym, a następnie jej zaburzenia, w tym jąkanie, i propozycje terapii owych zaburzeń. Publikacja prezentuje tradycyjne, upowszechnione już w literaturze przedmiotu, a także najnowsze koncepcje dotyczące etapów rozwoju mowy i czynników na nią wpływających. Poszerza horyzonty czytelnika o społeczno-wychowawczy kontekst rozwoju mowy. Porusza temat umiejętności poprawnego mówienia i jego znaczącej roli w życiu człowieka, w rozwoju jego osobowości, w kontaktach społecznych. Wskazuje podstawowe zadanie logopedii stosowanej, czyli rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz sprawności realizacyjnych w tym zakresie, jak też zapobieganie nieprawidłowościom przebiegu tego procesu, likwidacja zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz przeciwdziałanie ich psychicznym i społecznym skutkom. Całość jest logiczna, przemyślana i stanowi podbudowę teoretyczną do diagnozy i terapii logopedycznej w zakresie odstępstw od prawidłowego rozwoju mowy. Zamieszczone teksty w większości są przykładem znakomitego opanowania warsztatu i stanowią bardzo wartościowy materiał merytoryczny. Z recenzji dr hab. Joanny Kulwickiej-Kamiński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 Podr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej