Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księbozbioru
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(18)
Czytelnia dla Dorosłych
(39)
Autor
Kotler Philip (1931- )
(2)
Tundys Blanka
(2)
Armstrong Gary
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Boguszewicz-Kreft Monika
(1)
Bryar Colin
(1)
Carr Bill
(1)
Chmielowiec Agnieszka
(1)
Cholewa-Wiktor Marta
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Czarczyńska Anna
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Dembińska-Cyran Izabela
(1)
Drobiazgiewicz Joanna
(1)
Dudzik Teresa Magdalena
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Gabrusewicz Wiktor
(1)
Galińska Barbara (organizacja i zarządzanie)
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gawłowski Robert
(1)
Gilbert Andrew (1963- )
(1)
Gospodarek Tadeusz
(1)
Gracz Leszek
(1)
Grant Robert M. (1948- )
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Głąb Paweł
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Jakubiak Krzysztof (marketing)
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Januła Eugeniusz (1948- )
(1)
Jaworzyńska Magdalena
(1)
Jać Robert
(1)
Jedliński Mariusz
(1)
Jefmański Bartłomiej
(1)
Jezierski Tomasz (prawnik)
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kancik-Kołtun Ewelina
(1)
Kantorowski Piotr
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarowska Katarzyna
(1)
Konieczny Tadeusz (zarządzanie kryzysowe)
(1)
Kowalska Magdalena
(1)
Kowalski Piotr (prawnik)
(1)
Kubuj Dariusz (1971- )
(1)
Kulig-Moskwa Katarzyna
(1)
Kułaczkowski Jakub
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Laskowski Marek (logistyka)
(1)
Makowski Krzysztof (politolog)
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Marczak Mirosław
(1)
Materna Grzegorz
(1)
Matuszczak Agnieszka (nauki ekonomiczne)
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Mruk Henryk
(1)
Mrukowska Natalia
(1)
Opolski Krzysztof
(1)
Ostrowska Izabela (nauki ekonomiczne)
(1)
Pająk Edward
(1)
Pawłowicz Bohdan
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Peszko Kamila
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Pigulski Mariusz
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Pisz Iwona
(1)
Piątkowski Wiktor
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Popieluch Karina
(1)
Porażka Dorota
(1)
Pruchnicka-Grabias Izabela
(1)
Puzyrkiewicz Dariusz
(1)
Rakowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ratajczak Rafał (radca prawny)
(1)
Rogers Jenny (1939- )
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rozpędowska-Matraszek Danuta
(1)
Rzeczycki Andrzej (ekonomia)
(1)
Sikora Tomasz (ekonomia)
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skomra Witold (1963- )
(1)
Skowron Łukasz
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Spałek Paulina
(1)
Starowicz Wiesław
(1)
Surowicz Agnieszka
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Szczęsna Ewa
(1)
Szmidt Czesław
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szwajlik Anna
(1)
Szymonik Andrzej
(1)
Sęk Tadeusz
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(48)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Menedżerowie
(9)
Studenci
(4)
Dyrektorzy HR
(3)
Pracodawcy
(3)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Doradcy personalni
(1)
Handlowcy
(1)
Księgowi
(1)
Parlamentarzyści
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Radni
(1)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(1)
Szkoły średnie
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(15)
Przedsiębiorstwo
(9)
Organizacja
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Marketing
(5)
Innowacje
(3)
Kadry
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Logistyka
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Magazyn
(3)
Menedżerowie
(3)
Motywacja pracy
(3)
Produkcja
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Badania naukowe
(2)
COVID-19
(2)
Decyzje
(2)
Dobre praktyki
(2)
Gospodarka magazynowa
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Marketing partnerski
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Praca
(2)
Public relations
(2)
Reklama
(2)
Ryzyko operacyjne
(2)
Usługi
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Akcja socjalna
(1)
Amazon.com
(1)
Ambient marketing
(1)
Analiza finansowa
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezos, Jeffrey (1964- )
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biznesplan
(1)
Branża TSL
(1)
Bryar, Colin
(1)
Carr, Bill
(1)
Copywriterzy
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
E-marketing
(1)
Ekorozwój
(1)
Elektroniczny protokół sądowy
(1)
Epidemie
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Firma
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Forex
(1)
Franczyza
(1)
Gminy
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel hurtowy
(1)
Informacja marketingowa
(1)
Instrumenty finansowe
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Kanały marketingowe
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Klient indywidualny
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkurencja w biznesie
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Magazynowanie
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Marketing w Internecie
(1)
Mentoring
(1)
Metale szlachetne
(1)
Metodologia
(1)
Nabywca instytucjonalny
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Monografia
(9)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Raport z badań
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(539)
Socjologia i społeczeństwo
(232)
Medycyna i zdrowie
(213)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(177)
Psychologia
(143)
Zarządzanie i marketing
(54)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(132)
Edukacja i pedagogika
(116)
Religia i duchowość
(112)
Kultura i sztuka
(107)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(105)
Literaturoznawstwo
(79)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(64)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(62)
Biologia
(60)
Podróże i turystyka
(60)
Rozwój osobisty
(50)
Etnologia i antropologia kulturowa
(35)
Transport i logistyka
(28)
Kultura fizyczna i sport
(27)
Styl życia, moda i uroda
(27)
Geografia i nauki o Ziemi
(25)
Fizyka i astronomia
(21)
Ochrona środowiska
(20)
Hobby i czas wolny
(18)
Kulinaria
(17)
Filozofia i etyka
(16)
Praca, kariera, pieniądze
(16)
Inżynieria i technika
(14)
Media i komunikacja społeczna
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Językoznawstwo
(12)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(11)
Architektura i budownictwo
(10)
Nauka i badania
(8)
Rolnictwo i leśnictwo
(8)
Archeologia
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(6)
Matematyka
(6)
Chemia
(4)
Dom i ogród
(4)
Geografia
(2)
Socjologia i społeczeµstwo
(2)
Autobiografia
(1)
Bajki o dzieciach
(1)
Film polski
(1)
Informatyka
(1)
Medytacja
(1)
Moda i styl
(1)
Opieka nad zwierzętami
(1)
Opracowanie
(1)
Praca,kariera,finanse,rozwój osobisty
(1)
Przebaczenie
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Rodzina, związki, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Symbole narodowe
(1)
Tolerancja
(1)
Varia
(1)
Wdzięczność
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Trudno sobie wyobrazić bardziej kompetentnych autorów podręcznika wprowadzającego do marketingu niż duet Gary Armstrong i Philip Kotler. Profesor Armstrong to wielokrotnie nagradzany wykładowca uniwersytecki. Jest autorem licznych artykułów publikowanych w najważniejszych periodykach branżowych. Prowadził badania rynku i konsultacje dla wielu firm w zakresie zarządzania sprzedażą i strategii marketingowych. Profesor Kotler należy do grona największych autorytetów w dziedzinie marketingu. W plebiscycie „Financial Times” został uznany za jednego z najbardziej wpływowych autorów w dziedzinie biznesu, obok takich postaci jak Jack Welch, Bill Gates, Peter Drucker, Michael E. Porter. W książce omówiono między innymi: - sposoby podejścia firm do marketingu w niepewnych, zmiennych warunkach rynkowych, - tworzenie różnorodnych strategii cenowych, dostosowanych do specyficznej sytuacji gospodarczej i określonych segmentów rynku, - rolę usług w dzisiejszej, zorientowanej na ten sektor gospodarce, - współczesne narzędzia budowania relacji z klientem: strony internetowe, blogi, eventy z udziałem klientów, internetowe kanały wideo, społeczności internetowe i portale społecznościowe (np. Facebook, YouTube, Twitter), - koncepcje zintegrowanej komunikacji marketingowej, marketingu osobistego i marketingu online, czyli nowe metody budowania bliskich i interaktywnych relacji z klientem, - koncepcję marketingu tworzonego przez konsumenta, w ramach której specjaliści do spraw marketingu zachęcają klientów do aktywności i udzielania informacji zwrotnej, kształtowania nowych produktów i współtworzenia przesłania marki, - najnowsze technologie stosowane w marketingu, od Web 3.0 po neuromarketing, - koncepcję marketingu zrównoważonego, polegającego na prowadzeniu działań odpowiedzialnych społecznie. Nowatorski układ treści podręcznika, jego ciekawa forma i wiele odniesień do praktyk znanych firm są pomocne w przyswajaniu wiedzy teoretycznej i pozwalają na poznanie wielu sposobów jej wykorzystania. „Marketing” jest pozycją szczególną na polskim rynku wydawniczym. To rozbudowany podręcznik o interesującej strukturze i żywej narracji, doskonale przygotowany, proponujący nowoczesne rozwiązania dydaktyczne. prof. dr hab. Lechosław Garbarski Akademia Leona Koźmińskiego [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Kompetencji Menedżera)
Celem książki jest wsparcie menedżerów średniego szczebla w rozwijaniu ważnych kompetencji menedżerskich. Autorzy wybrali je na podstawie swoich wieloletnich, praktycznych doświadczeń w pracy z menedżerami organizacji reprezentujących zarówno korporacje międzynarodowe, przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i sektor publiczny. To właśnie te kompetencje, zdaniem autorów, decydują o skutecznym zarządzaniu zespołami przez menedżerów średniego szczebla. Poszczególne rozdziały omawiają zagadnienia ściśle związane z daną kompetencją w kontekście codziennej pracy menedżera w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amazon powstał w garażu w 1994 roku, a dziś jest najbogatszą firmą na świecie. Jak to osiągnął? Jakie wnioski z tego niezwykłego sukcesu mogą wyciągnąć inni i co mogą wdrożyć w swoich biznesach? Od Z do A to jednocześnie praktyczny poradnik i opowieść o firmie. Autorzy po raz pierwszy zdradzają opinii publicznej, jak ten gigant działa od środka. Opowiadają o tym, jak 14 zasad przywództwa Amazona przekłada się na przebieg procesu decyzyjnego na każdym poziomie organizacji. Prezentują wnikliwą analizę i w przystępny sposób wyjaśniają, w jaki sposób można zastosować te zasady w innych firmach – niezależnie od ich rozmiarów. Tłumaczą też, jaki wpływ na kulturę organizacji mają cztery fundamentalne założenia Amazona, a mianowicie: obsesja na punkcie klienta, perspektywiczne myślenie, nastawienie na tworzenie wynalazków oraz doskonałość operacyjna. Colin Bryar to były wiceprezes firmy, przez dwa lata był „szefem sztabu” Jeffa Bezosa, nazywano go też „cieniem Jeffa” i pracował w firmie od 1998 roku. Bill Carr dołączył do zespołu w 1999 roku i spędził w firmie ponad 15 lat. Jako wiceprezes ds. mediów cyfrowych uruchomił i zarządzał globalną działalnością firmy w zakresie cyfrowej muzyki i wideo, w tym Amazon Music, Prime Video i Amazon Studios. W książce Od Z do A obaj odwołują się do swoich wieloletnich doświadczeń menedżerskich, aby na tej podstawie sformułować i zdefiniować główne zasady i praktyki, dzięki którym jedna z najbardziej niezwykłych firm na świecie odniosła tak spektakularny sukces. To praktyczny przewodnik i korporacyjna narracja, wypełniona naszymi wspomnieniami o tym, czym jest „bycie Amazonką”. Pokazujemy, że sukces na skalę Amazona nie jest osiągany dzięki geniuszowi pojedynczego lidera, ale raczej dzięki zaangażowaniu i realizacji zestawu dobrze zdefiniowanych, rygorystycznie przestrzeganych zasad i praktyk, udostępnionych tutaj publicznie po raz pierwszy. Colin Bryar
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie po ludzku / Agnieszka Chmielowiec. - Sosnowiec : Zarządzanie po Ludzku, 2020. - 134, [1] strona ; 21 cm.
Jak znaleźć odpowiedzialnych i zaangażowanych pracowników, którzy po roku nie odejdą do konkurencji? To przyczyna niejednej bezsennej nocy pracodawcy. Jak sprawić, aby ludzie chcieli pracować w Twojej firmie? Nie chodzi o triki czy same tylko zabiegi marketingowe, ale bardzo często proste rozwiązania i strategie działania, które sprawią, że Twoja firma będzie wiarygodna, rozpoznawalna i o krok przed konkurencją. Każda firma zaczyna się od człowieka, i na człowieku kończy. Zarządzanie po ludzku pokazuje, w jaki sposób ułożyć proces komunikacji od rekrutacji po zarządzanie pracownikami tak, aby zarówno właściciel, jak i pracownicy czuli się w niej bezpiecznie. Dlaczego ? Ponieważ pracownicy, którzy mają poczucie bezpieczeństwa w pracy biją na głowę wydajnością tych, którzy jej nie mają. Książka oparta jest na faktach i prawdziwych historiach. Jej misją jest wsparcie w arcytrudnej sztuce, jaką jest budowa przedsiębiorstwa. Potrzebna jest do tego przemyślana i spójna strategia, która pokaże atuty i wyróżni Twoją firmę. Bądź mądrym i spójnym Pracodawcą, a nie będziesz martwił się o pracowników i swoją firmę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody analizy finansowej przedsiębiorstwa / Wiktor Gabrusewicz. - [Warszawa] : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 305 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka zawiera syntetyczny opis poszczególnych zagadnień objętych analizą finansową w przedsiębiorstwie, a następnie ukazuje podstawowe metody analizy finansowej odnoszące się do rozpatrywanych zjawisk. Współczesna analiza finansowa musi być nie tylko analizą retrospektywną, ale także prospektywną, dostarczającą podstaw do podjęcia decyzji odnoszących się do przyszłości. Aby wykorzystać w pełni analizę finansową, należy dokładnie poznać złożoność zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz w jego otoczeniu, a także nabyć umiejętność posługiwania się metodami tej dyscypliny naukowej. Zawartość książki ujęto w kilku grupach problemowych: • teoretyczno-metodyczne aspekty analizy finansowej przedsiębiorstwa, • metody analizy zasobów majątkowych i kapitałowych przedsiębiorstwa, • metody analizy kategorii strumieniowych, tj. przychodów, kosztów i wyniku finansowego, • metody analizy wskaźnikowej, • syntetyczne podejście analizy finansowej do oceny zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju. Książka znajdzie szerokie zastosowanie na studiach stacjonarnych wyższych szkół zawodowych i uczelni akademickich. Ze względu na przystępny sposób prezentowania zagadnień może być pomocna studentom studiów zaocznych w pogłębianiu wiedzy. Mogą z niej korzystać również praktycy, księgowi i finansiści uczestniczący w różnych formach szkolenia zawodowego albo samodzielnie podnoszący poziom swojej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658/659 (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka magazynowa / Barbara Galińska. - Warszawa : Difin, 2016. - 175, [1] strona : ilustracje, rysunki ; 23 cm.
Książka jest swoistym kompendium wiedzy o magazynach i magazynowaniu. Zostały w niej zawarte podstawowe, teoretyczne zagadnienia związane z szeroko rozumianą gospodarką magazynową. Scharakteryzowano szczegółowo m.in. elementy tworzące infrastrukturę magazynu, fazy procesu magazynowego, sposoby na prawidłowe rozmieszczenie zapasów w strefie składowania itd. Na zakończenie przedstawiono trzy studia przypadków odzwierciedlające zastosowanie przybliżonej teorii w praktyce. Książka skierowana jest do studentów kierunków: zarządzanie i inżynieria produkcji, logistyka, do słuchaczy studiów podyplomowych oraz do praktyków zarządzających zapasami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej / Robert Gawłowski, Krzysztof Makowski. - Stan prawny: kwiecień 2022. - Warszawa : C.H. Beck, 2022. - XXVIII, 262 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i Organizacja)
Współczesna administracja to przede wszystkim bezpieczeństwo, opieka zdrowotna, edukacja, organizacja i zapewnienie usług publicznych. Ostatnie lata stawiają przed administracją kolejne wyzwania: rewolucja partycypacyjna i rozwój społeczeństwa obywatelskiego, silny trend poprawy standardów zarządzania, nieuchronne procesy informatyzacji czy "przewracająca" świat do góry nogami pandemia Covid-19 czy obecnie wojna na Ukrainie. To wszystko powoduje, że administracja nie może pozostać odporna na zmiany musi być zwinną i sprawną organizacją, cały czas podlegającą ewolucji i zmuszoną do adaptowania się do szybko zmieniającego się otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biała księga zarządzania / Tadeusz Gospodarek. - Warszawa : Difin, 2018. - 486 stron : tabele, rysunki ; 23 cm.
Po raz pierwszy na rynek trafia monografia, która dotyczy pomiaru w zarządzaniu oraz opisu metod teoretycznych w zastosowaniu praktycznym optymalizacji prowadzenia biznesu. Treści zawarte są na tyle uniwersalne, że przez długi okres czasu nie ulegną dezaktualizacji. Zaproponowane modele postępowania w konkretnych problemach zarządzania wynikają na ogół z dobrych praktyk stosowanych przez czołowe organizacje. Monografia wnosi również duży ładunek teoretyczny wynikający z interdyscyplinarnego podejścia do zagadnień teorii zarządzania. Przede wszystkim porządkuje wiedzę w zakresie modelowania na poziomie ontologicznym i epistemologicznym. Ukazuje nowe ujęcie podejścia systemowego do działalności gospodarczej. Omawia korelacje pomiędzy pomiarami makro i mikro. Treść opiera się na 300 pozycjach literaturowych, w większości nowych i dostępnych w internecie. W ten sposób piszący opracowania zyskują szybki dostęp do wiedzy i cytowań. Posiadanie tej pozycji umożliwia szybkie dotarcie do praktycznych rozwiązań problemów złożonych zarządzania, dlatego warto ją mieć pod ręką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie 3. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 743 strony : ilustracje, fotografie ; 29 cm.
W nowym wydaniu nacisk został położony na etykę, zarządzanie globalne i technikę informacyjną. Wśród kluczowych, wyróżniających się tematów poruszono kwestie nadzoru etycznego nad pracą współczesnych menedżerów. Z ogromną uwagą potraktowano tematy takie, jak zasady ładu korporacyjnego, etyczne przywództwo oraz właściwa rola kontroli finansowej firmy. Kolejne wątki to globalny charakter zarządzania uwypuklony za pomocą aktualnych przykładów i analiz sytuacji oraz technologia cyfrowa, wszechobecna w treści całego podręcznika. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność. Cytowane są w niej najnowsze wyniki badań z zakresu biznesu międzynarodowego, przedsiębiorczości, zarządzania strategicznego, podejmowania decyzji, projektowania organizacji, zmian organizacji, zachowania jednostek, przywództwa, pracy zespołowej, motywacji, nadzorowania, technik informatycznych, produktywności i zarządzania jakością. Zaktualizowane zostały również wszystkie dane i statystyki odnoszące się do drobnych przedsiębiorstw, dużego biznesu międzynarodowego, związków zawodowych, wynagrodzeń kadry kierowniczej oraz innych sfer biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Interdyscyplinarna monografia mająca na celu przedstawienie kapitału intelektualnego z perspektywy różnorodności zasobów ludzkich i zarządzania nimi. Książka skierowana do studentów, specjalistów z zakresu nauk społecznych i psychologicznych oraz praktyków zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 538 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Współczesne gospodarki w dużym stopniu opierają swoją działalność na przedsiębiorczości. Sam termin, doczekał się wielu definicji i rzeczywiście można powiedzieć, że przedsiębiorczość niejedno ma imię, bo jej przejawy mogą być różnorodne. Historyczne źródła wskazują, że termin ten początkowo był utożsamiany z ponoszeniem ryzyka i chociaż w dzisiejszych czasach ryzyko to ma trochę inny wymiar, to jednak cały czas ono występuje. Problematyka finansowania działalności innowacyjnej, jak również szeroko pojętej przedsiębiorczości stała się od pewnego czasu ważnym polem zainteresowania badaczy skupionych na procesach gospodarczych na całym świecie. Choć pojawiła się już pewna liczba publikacji na ten temat, to jednak trzeba podkreślić, że do chwili obecnej problem finansowania innowacji i wszystkich związanych z tym aspektów nie został jeszcze dostatecznie poznany. Podstawowym celem książki jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką przedsiębiorczości i finansowania innowacji we współczesnych organizacjach. Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej. Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji przedsiębiorczo-innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier przedsiębiorczości i innowacyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesna spedycja / Eugeniusz Januła, Piotr Kwiatkiewicz, Marek Laskowski. - Poznań : As Pik, 2021. - 246 stron : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
(Logistyka)
Pozycja ta powinna uzupełnić dość obszerny katalog publikacji na tematy szeroko rozumianej spedycji, która podobnie zresztą jak cały obszar logistyki staje się zarówno w rozważaniach teoretycznych, ale przede wszystkim w praktyce gospodarczej, jednym z głównych motorów napędowych postępu, a pośrednio też procesów globalizacyjnych. Pisząc o tym ostatnim pojęciu, zdajemy sobie sprawę, że jest jeszcze w naszym kraju spora grupa społeczna, która instynktownie boi się procesów związanych z globalizacją. Podobnie jak wszystkie procesy ekonomiczne i społeczne, globalizacja zawiera, rzecz jasna, zarówno dobre, ale również w jakiejś mierze patologiczne przesłanki. Mimo to od procesów globalizacji uciec się nie da. Szeroko rozumiana spedycja, a także jej zasięg, coraz bardziej w praktyce internacjonalny, po prostu jest jednym z wielu elementów, który w sposób naturalny globalizację przyspiesza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658/659 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 Podr. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo dla biznesu : e-commerce / Piotr Kantorowski, Paweł Głąb. - Gliwice : Helion, 2020. - 227, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Zbiór praw dotyczących firm prowadzących działalność online poszerza się w tempie odpowiadającym rozwojowi tego sektora rynku. Każdemu kolejnemu rodzajowi e-narzędzia przypisuje się całą listę nowych paragrafów, zakazów, nakazów i zaleceń. Kolejne precedensy i związane z nimi sprawy mnożą listę pytań i wątpliwości. Coraz więcej jest mało zrozumiałych dla przeciętnego Kowalskiego przepisów, w których jednak musi on nauczyć się poruszać, jeśli nie chce przepaść na e-rynku wskutek kar finansowych. Nie sposób wiedzieć wszystkiego na temat legalnej strony biznesu online. Nie ma też konieczności recytowania kolejnych wyjątków z praw, które dotyczą e-przedsiębiorców. Z takiego założenia wyszli zresztą autorzy tej książki. Przyjęli, że jej czytelnik będzie chciał dowiedzieć się z niej przede wszystkim tego, co najważniejsze dla jego firmy, bez czego nie da się jej prowadzić legalnie, a tym samym - bezpiecznie. Publikacja jest dość obszerna, ponieważ zawiera mnóstwo użytecznych wskazówek oraz wzorów dokumentów, do wykorzystania 1:1 w biznesie prowadzonym w sieci. Skonstruowana została jednak prosto, z czytelnym spisem treści, który ułatwia natychmiastowe dotarcie do tych zagadnień, które są aktualnie w obszarze zainteresowania odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka jest kontynuacją rozpoczętego rok temu cyklu wydawniczego „Inżynieria Zarządzania. Cyfryzacja Produkcji”. Książka zawiera 115 raportów z badań przeprowadzonych w niemal wszystkich ośrodkach naukowych w Polsce w 2019 r. w dwunastu obszarach tematycznych: innowacyjności procesów i produktów, zarządzania organizacjami i zespołami ludzkimi, efektywności i produktywności przedsiębiorstw, organizacji i zarządzania produkcją, inżynierii procesów wytwarzania, cyfryzacji produkcji, zarządzania projektami, logistyki, zarządzania wiedzą i wspomagania decyzji, inżynierii jakości, kształtowania środowiska i bezpieczeństwa pracy oraz zarządzania utrzymaniem ruchu. Tegoroczne wydanie książki zawiera większą liczbę raportów z badań poświęconych Przemysłowi 4.0 oraz cyfryzacji produkcji i, jak sądzę, jest to początek intensywnego rozwoju tej tematyki badań. Wszystkie prezentowane prace uzyskały pozytywne merytoryczne recenzje opracowane przez duże grono wybitnych ekspertów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w organizacji / redakcja Tadeusz Konieczny. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. - 179 stron : rysunki, tabele ; 21 cm.
(Psychologia Biznesu)
Publikacja jest kolejną pozycją z serii Psychologia Biznesu. Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 Podr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej